Tuesday, October 07, 2014

Titik Mula

Assalamualaikum.

Akhirnyaaaaa!! Setelah berbulan nak tulis blog, akhirnya lahir jugak blog ni! *lap peluh kat dahi* Lega dia tu macam dah siap tulis novel best seller, yang untung juta-juta dolar tu tauuu. Over kan? Hahaha.. Ni nak warning awal-awal la, hiperbola aku memang melampau sikit. Kikiki

Sebenarnya cita-cita nak tulis blog ni memang dah lama dah. Bila ada moment yang best mesti rasa macam nak tulis blog tapi sekarang baru dapat kesempatan tu. Apa-apa pon, Alhamdulillah!
Dulu, tujuan menulis blog adalah supaya aku ingat kembali detik-detik manis yang pernah aku lalui. Agar mampu mendidik diri sentiasa bersyukur dengan nikmat kurniaan Allah lantas membaiki diri untuk menjadi yang lebih baik dari hari ke hari, sekaligus mampu terus istiqamah dan kelak, sebagai topik untuk bercerita kepada anak-anak cucu sebelum tidur. Kahkahkahh

Tujuan kedua supaya aku boleh tulis dan ingat kembali saat-saat manis, suka-duka, sakit, jerih payah, seram sejuk ketika duduk asrama SIS dulu. Hahaha. Bosan kan? Takpe, yang tu korang tak payah baca. *gaya macam ramai followerssss gitu*

Ohh sebelum terlupa, jangan sesekali ada orang nak bising pasal url kat atas ni. Memang nampak macam obses dengan diri sendiri kan (27/4 tu birthday aku. Hiks!) tapi sebab susahnya nak pilih url tu la blog ni tertangguh berbulan lamanya tahu??

Disebabkan sekarang tengah jaga nenek, jadinya banyak la masa nak menulis blog ni. Harapnya, Allah beri kesempatan untuk terus menulis sebab bila kita mati, moga-moga tulisan yang baik ini memberi manfaat dan memberi ganjaran pahala buat saya. Tetiba keluar saya pulak kann :')

Akan cuba untuk tulis yang baik-baik saja okay?
I'm looking forward to myself!

p/s: dah lama sangat tak menulis, harap dimaafkan bahasa yang lintang pukang tuu. Hehe

Counting our blessings, people :)

No comments:

Post a Comment