Thursday, October 16, 2014

The Concert Film

Assalamualaikum

12 oktober 2014-sebab nak melayankan Shasha, seorang Naziha telah pergi menonton 'The Concert Film' of One Direction:Where We Are. Sepanjang aku jaga nenek ni, Shasha lah yang banyak bawak aku keluar menghilangkan kebosanan duduk kat rumah. Bawak pergi melaka, beli tiket bas, lepak kedai kopi jasin, pergi amik adik dia kat MRSM, tunggu shasha bank-in duit (ke ajar dia bank-in duit sebenarnyaa? HAHAHA love u sha :* ) Jadi, aku pon setuju la nak teman shasha tengok 1D sebab pikah pon tak dapat balik melaka kan. 
Shasha excited sangat nak tengok since dia dah minat 1D lama dah, sejak-sejak dia tersedar dari kesilapan dulu memilih-joe-jonas-sebagai-idola. (iya, joe jonas. Korang tak salah baca!)
Aku pon tak pasti apa yang ada dalam fikiran dia masa tu. Iyalah idola ni bukan ke orang yang kita kagumi dan role-model untuk dicontohi? Shasha takde nampak macam berminat nak jadi penyanyi. Aku tak tahu la pulak, mungkin shasha ada impian nak berlakon dalam camp rock kot? *husnuzonnn*



Camp rock 3

Berbalik pada tajuk kita, Concert film ni ala-ala macam kita ada kat stadium tengah tengok konsert 1D la, tapi ni tengok dekat screen wayang. Okay la jugak, sebab kalau pergi konsert betul pon, kecik je nampak orang kat atas pentas tu. Sudahnya, kena tengok dekat screen besar jugak kan?
Aku pulak memang jenis manusia minat muzik dan kalau bukak laptop tu mesti nak pasang head-phone kat telinga. I really enjoy anything related to music. *kan dah ter-italic kat situ. Hehe* Jadi, seronak la jugak perasaan tengok 1D walaupun aku bukan Directioner. Hahaha

Mula-mula sampai, kitorang pergi amik tiket kat kaunter dan dapatlah free poster sorang satu. Lepas tu tengah jalan-jalan kat JJ nampak ramai jugak pegang poster anddd mostly budak-budak perempuan belasan tahun! Sebagai gadis 21, malu sungguh jalan pegang poster time tu tau. Shasha yang peminat tegar tu pon malu, ni kan pulak aku! Rasa macam nak tinggalkan je poster tu. Tapi sebab dah besar kan? Tak boleh terlampau ikutkan perasaan! Maka, aku pon tenang berjalan pegang poster sambil buat muka memang-aku-pergi-tengok-1D-kau-jangan-cakap-pape! Huwaaa.. Segan gilaaaa :'( 


Directioner??? 

Dalam wayang - budak Cina sebelah aku kemain fanatik, siap nyanyi-nyanyi lagi serupa dia ada kat konsert tuu. Yang tu aku tak kisah lagi sebab dia nyanyi tak kuat sangat pon. Yang aku pelik tu, masa memula 1D keluar, sibuk korang nak jerit buat apa dik? Dia bukan ada depan kau ponnn. 
Peminat yang dalam konsert tu pon kemain sampai nangis-nangis! Aku tak faham kenapa nak nangis. Happy sangat sampai nangis? camtu? Shasha kata dorang tu masih jahil, duniawi je semua ni. Hahahaha shasha sengal! :D

Dulu, aku pernah ada hajat nak tengok konsert CN Blue, tahun lepas tak silap. Tapi mak tak bagi. Mak kata duit tu baiklah pergi belajar tajwid. *nangis sentap* 
Aku punya minat CN Blue sampai nak pergi konsert dia! Geleng-geleng kepala ayah dapat anak macam ni. HAHA. Sedih jugak la time tu. Nasib aku tak kumpul duit lagi, kalau tak lagi sedih! Bila fikir balik, mujur mak tak bagi. Shasha kata banyak kes orang mati overdosed lepas tengok konsert *bukan konsert CN Blue okay* 
Nauzubillah mati dalam keadaan macam tu kann. :'(
Lagipon kalau aku pergi tu mesti kena label jahil oleh kak shasha. *nangis lagi*

CN Blue  <3<3<3 Boice! hiks

So, sekarang aku takde la teringin nak pergi konsert lagi, walaupun konsert CN Blue :(  Tengok kat laptop je macam sekarang pon okay! Good ziha good! You're doing great. *pat myself* 

Ohh ada budak UM tu mintak kita poster 1D. Dia tak dapat pergi hari tu sebab ada camping. Kita kata tak boleh, I'm a directioner sekaranggg! Kahkahkah. Muah sikit awak yang kat UM tuu. :*

Counting our blessings, people :)

2 comments:

  1. Nak g tgk konsert taylor swift agak2 kena cop jahil tak oleh kak shasha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu bukan jahil lagi. Dah masuk lesbo dah tu. Apa la perempuan minat perempuan ni? Hahaha

      Delete